Så vi testade Babyproffsen i Marieberg, Örebro ett tag senare istället. Egentligen skulle vi bara in och titta på lite annat, vi var i Örebro för att titta på en bil på Forema.
Men tack vare en jättetrevlig tjej i personalen där slutade det med att vi beställde våran vagn, och hon påtalade flera gånger att hon verkligen hoppades att vi skulle hinna få den innan bebis kommer.
När vi sedan skulle ha babyskydd var ju valet lätt vart vi skulle åka! Upp till Örebro! Våran färg fanns inte hemma på lager så de skulle beställa det åt oss och det skulle finnas i butik ett par veckor senare, det här var i mitten av juli. Men eftersom vagnen skulle dröja tills början av oktober bestämde vi där och då att vi skulle hämta allt samtidigt. Än så länge, smidigt!
Förra veckan när Fredrik jobbade kväll var vår tanke att åka till Örebro på fredagen för att hämta hem allt, vi hoppades på att vagnen skulle ha hunnit komma. På tisdagen ringde jag till butiken för att fråga, och de sa att vagnen fanns på plats, men that´s it... De ville kolla upp bilstolen och bad mig ringa igen dagen efter. Det gjorde jag, och då kommer det fram att stolen inte finns där. Den är även slut hos leverantör! Kul!! Tjejen i telefonen tyckte vi kunde välja en annan färg bara, något de hade hemma. Men har man beställt en limited edition grej så är det helst den man vill ha! Så vi började ringa runt till massa babybutiker i närheten, men ingen hade någon... Sist ringde jag till Barnens Hus i Norrköping, de hade inte stolen på lager med hon erbjöd sig att beställa hem en åt oss. När jag berättade att de var slut hos leverantör erbjöd hon sig att ringa Britax och fråga hur det låg till och skulle sedan ringa upp mig.
När hon ringde ett par minuter senare berättar hon att den är slut hos leverantören, eftersom färgen bara var tillfällig så görs den inte nu när de i fabrik börjat göra 2012-modellen. Men ända fram tills i september har man kunnat beställa just den färgen!
Men den här supergulliga tjejen erbjuder sig att ringa runt till de andra butikerna i kedjan för att se om någon har en hemma.
Ett tag senare ringer hon igen och berättar att hon har hittat en stol i Bromma, som under fredagen skulle skickas till Norrköping! Räddande ängel! Jag passade på att beställa bas och adaptrar till vagnen med och då kommer vi på att hon har beställt fel modell... Men urgullig som hon är ringer hon upp butiken i Bromma igen (!!) och lyckas få tag på den rätta modellen! Det finns änglar, de heter Frida och jobbar på Barnens Hus i Norrköping!!
När vi på fredagen sen åker upp till Örebro för att hämta vagnen (de vet mycket väl att vi kommer) har de inte ens monterat den... Så vi får stå och vänta medan de gör det... När vi sedan vill ha en förklaring på vad som hänt med stolen får vi bara massa undanflykter, inte ens en ordentlig ursäkt!! Jag förvånade både mig och Fredrik genom att skälla lite på dom. Som tur var fick jag höra från Fredrik att jag fortfarande var trevlig, trots att jag var rätt förbannad på att inte få något svar...! Hur svårt kan det vara att erkänna att de gjort en tabbe? Eller hört av sig när sakerna inte finns?! Men vi fick ju faktiskt ett myggnät, som plåster på såren... Det kostade 79 kronor, det täcker väl upp alla telefonsamtal och en extra resa till Norrköping...?
Idioter...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar